Det kan vara fint att börja året med det numera nästan klassiska Holstee Manifesto. Historien började 2009 som ett manifest för ett företag (i stället för en affärsplan), och har sedan spridits världen över miljoner gånger om. Här kommer manifestet i text (finns förresten att beställa som affisch också) och som video.

Ett smart och effektivt sätt att marknadsföra en verksamhet, där det snarare handlar om att lyfta fram en livsstil än specifika produkter. Uppenbarligen går det hem hos många, med tanke på den virala spridning både texten och videon fått.

Marknadsföringsgurun Seth Godin pratar också mycket om att det är viktigt för varje verksamhet att ha ett manifest, en mission som människor kan välja att ansluta sig till (eller inte).

Hur skulle ditt manifest se ut, om du hade något?

Tagged with →  
Share →

2 Responses to Ett manifest kan nå långt

  1. Bo Davidsson skriver:

    Så här ser mitt manifest ut:
    http://www.flickr.com/photos/beaverbrook/6845390055/

  2. Jenny Eklund skriver:

    Snyggt och viktigt manifest du gjort Bo! Gillar särskilt ”live life awake”. :D

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.

Switch to our mobile site